Skolkurator

Hej

Jag heter Maria och arbetar som skolkurator på Johannesbäcksskolan. Som kurator kommer jag att ha enskilda samtal med elever, medlingssamtal och gruppsamtal. Min strävan är att arbeta främjande och förebyggande för ett positivare klimat i skolan så att många av problemen inte behöver uppstå. Jag tycker att det är viktigt att vuxna samarbetar kring barnen (t ex skolan och vårdnadshavare). Vårdnadshavare är också välkomna att kontakta mig om de känner oro för sitt barn eller har andra funderingar rörande barnens situation.

Jag arbetar varje måndag och torsdag samt varannan tisdag, jämna veckor. Det säkraste sättet att nå mig är att boka en tid, helst via e-post maria.karlsson2@uppsala.se. Ni kan också nå mig på mobilnr 072-574 33 15. Svarar jag inte kan ni skicka sms eller lämna ett röstmeddelande på mobilen.

Välkomna!

Maria Karlsson